COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK


Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem. 

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:

  • [ Google Analytics, Google Tag Manager og Facebook Pixel ]
 

Personoplysninger

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb. 

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. 

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold. 

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes. 

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: info@tandvaerk.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet. 

Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:

Tandlægerne i Frederiksværk
Strandgade 24
3300 Frederiksværk
Telefon: +45 47720370
Cvr nr: 37361488

PERSONDATAPOLITIK


Fra den 25. Maj 2018 træder den nye persondataforordning i kraft. Den bestemmer hvordan virksomheder i EU skal behandle de persondata de får adgang til. Kort fortalt betyder de nye regler at privatpersoner får ejerskab og kontrol over de personoplysninger, som firmaer har registreret om dem.

Hvad betyder det for dig og din relation til os?

Det bliver nemmere for dig at få udleveret de oplysninger vi har om dig. Du kan til enhver tid ringe os op eller skrive os en mail og spørge ind til hvilke oplysninger vi har om dig. Man kalder det ’aktindsigt.’ Dette inkluderer at du kan få udleveret kopi af al journalmateriale inklusive røntgenmateriale.

Du har krav på at vide hvilke oplysninger vi har og hvad vi bruger dine oplysninger til. Vi er lovmæssigt forpligtet til at holde journaloptegnelser over alle dine besøg hos os. Dette inkluderer optegnelser over dit medicinindtag inklusive adgang til FMK, dit online medicinkort. For at kunne holde styr på journalerne er vi naturligvis nødt til at knytte dem til dit navn og CPR-nummer, som vi derfor også opbevarer. Personlige oplysninger om adresse, telefonnummer, mailadresse, Danmarkmedlemskab og andre praktiske data relateret til dig registrerer vi for at øge service til dig og af hensyn til virksomhedens daglige drift.

Du har til hver tid krav på at få opdateret eller korrigeret dine oplysninger. Informer os, hvis du mener, vi opbevarer fejlagtige oplysninger om dig. Du har ret til at få dem korrigeret eller ’berigtiget’ som loven kalder det.

Du har ret til at vi passer på dine data. Vi opbevarer alle dine data i vores journalsystem, som er beliggende på en intern og aflåst server, som er beskyttet med forsvarligt kodeord. Data sikkerhedskopieres hos journaludbyderen, med hvem vi har en solid databehandleraftale. Vi udveksler ikke oplysninger om dig med uvedkommende eller uden dit samtykke. Skal vi videregive oplysninger, foregår dette gennem den såkaldte EDI portal, som er et krypteret kredsløb for kommuner og behandlingssteder beregnet til sikker udveksling af personfølsomme data. Vi har ligeledes en relevant databehandleraftale med EDI portalen. Mails til dig med journaludskrifter eller regninger sendes krypteret og med kodeord igennem vores journalsystem.

Skal du selv gøre noget? Nej. Vi forholder os til persondataforordningen for dig. Når vi modtager dig i venteværelset, på telefonen eller per mail, beder vi om de oplysninger om dig, som vi har brug for. Når du udleverer dem, betragter vi dette som dit samtykke til at opbevare dem som beskrevet ovenfor. Du har ret til kun at give os de oplysninger, du ønsker.
Læs også vores Cookie og Privatlivspolitik

Ønsker du at spørge om noget er du altid velkommen til at ringe på tlf.: 47 72 03 70
Share by: